Odkryj ofertę Mercedes‑Benz Trucks w zakresie eMobility dla Twojej floty i firmy. Każdy pojazd, jako część zintegrowanego rozwiązania, otwiera przed Tobą zupełnie nowe możliwości w wielu obszarach zastosowań.
Droga do eMobility.
eActros LongHaul.
Charged for tomorrow.
Witamy w erze rentownej logistyki transportu elektrycznego.
eActros LongHaul i zintegrowane rozwiązania dla pojazdów mają jasno określony cel: zapewnić w przyszłości opłacalne, zrównoważone i niezawodne rozwiązanie o harmonijnie zbalansowanej mocy napędu.
Dzięki nowemu układowi napędowemu seryjny eActros LongHaul jest w stanie osiągnąć zasięg do 500 kilometrów bez doładowywania. Dzięki ładowaniu megawatowemu akumulatory będzie można w przyszłości naładować od 20 do 80 procent w czasie znacznie krótszym niż 30 minut. W ten sposób eActros LongHaul jest przygotowany do większości planowych zadań transportowych.
eActros LongHaul jako zintegrowane rozwiązanie zapewnia możliwość korzystania z usług eConsulting, Mercedes‑Benz Uptime w ramach umowy serwisowej, Fleetboard Charge Management i wielu innych usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta. eActros LongHaul ma trafić do produkcji seryjnej przypuszczalnie w 2024 roku – na targach bauma możesz go zobaczyć już teraz.
Informacje o produkcie
eActros LongHaul.
Typoszereg | eActros LongHaul – w produkcji seryjnej |
Rozpoczęcie produkcji | 2024 |
Dop. Masa całkowita zestawu | 42 000 kg |
Instalacja elektryczna pojazdu | 800 V |
Moc silnika (maks./ciągła) | 600/400 kW |
Skrzynia biegów | 4 biegi |
Akumulatory | Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) – 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | ok. 500 km |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | ~ 620 kWh (zainstalowane) |
Moc ładowania | ~ 1 MW |
Czas ładowania | CCS: od 20% do 80% w czasie krótszym niż godzina przy mocy ładowania ~400 kW MCS: od 20% do 80% w czasie znacznie krótszym niż 30 minut przy mocy ładowania ok. 1 MW |
Spojrzenie w przyszłość: prototyp pojazdu Battery-Electric Arocs.
Prototyp pojazdu Battery-Electric Arocs jako betonomieszarki samochodowej pozwala zajrzeć w przyszłość. Wysoce zintegrowane połączenie pojazdu i zabudowy pokazuje, że elektryczny, a tym samym bezemisyjny transport jest możliwy także w przypadku typowych zadań w branży budowlanej. Zamiast klasycznej przystawki odbioru mocy prototyp pojazdu Battery-Electric Arocs jest wyposażony w złącze wysokonapięciowe, z którego wydajny silnik elektryczny czerpie energię dla modułu mieszającego.
Współpraca Mercedes-Benz Trucks, Paul Group i LIEBHERR Mischtechnik.
Zrównoważony, przyszłościowy i cichy.
eActros 300 to więcej niż ciężarówka. To część zintegrowanego rozwiązania, które oprócz ciężarówek elektrycznych z klasycznymi usługami obejmuje także eConsulting oraz innowacyjne rozwiązania cyfrowe. Ciężarówka oferuje zasięg do 300 kilometrów3006 – dzięki wysokowydajnemu napędowi elektrycznemu ePowertrain. Dzięki znacznie zredukowanej emisji hałasów zapewnia kierowcom i przechodniom nowy poziom komfortu. W ramach zintegrowanego rozwiązania w zakresie eMobility wraz z eActrosem 300 oferujemy dodatkowo kompleksowe usługi eConsulting, które obejmują m.in. analizę trasy, zarządzanie dofinansowaniami oraz usługi cyfrowe dla pojazdów elektrycznych, takie jak Charge Management, Mercedes‑Benz Uptime i umowy serwisowe.
eActros w transporcie budowlanym – Charged & Ready.
Bez lokalnej emisji spalin, cichy i komfortowy eAtros 300 jeździ już jako pojazd seryjny w transporcie dystrybucyjnym – i już niedługo otworzy nowe możliwości w transporcie budowlanym, na przykład jako hakowiec i bramowiec. Dzięki wydajnemu układowi napędowemu i praktycznemu zasięgowi będzie w stanie poradzić sobie nawet z ciężkimi zadaniami. Moc dla zabudów zapewnia rozwiązanie typu „podłącz i pracuj” ZF eWorX.
Informacje o produkcie
Hakowiec eActros 300.
Typoszereg | eActros 300 |
Rozstaw osi | 4600 mm |
Dop. Masa całkowita zestawu | 27 000 kg |
Ładowność bez zabudowy | 17 600 kg |
Kabina kierowcy | Kabina kierowcy typu M ClassicSpace, 2,30 m, tunel 170 mm |
Moc silnika (maks./ciągła) | 400/330 kW |
Moc ePTO (maks./ciągła) | ~52 kW/~30 kW przy 50% SOC |
Skrzynia biegów | 2 biegi (+2 biegi wsteczne) |
Akumulatory | Akumulatory litowo-jonowe, 3 moduły akumulatorów |
Zasięg | do 300 km3006 |
Pojemność zainstalowanego akumulatora | 336 kWh z 3 modułami akumulatorów3004 |
Moc ładowania | maks. 160 kW |
Czas ładowania | od 20% do 80% w ciągu ok. 1 godz. 15 min przy pojemności 160 kW3014 |
Zelektryfikowany system PTO | ZF eWorX z pompą hydrauliczną |
Dla płynnej transformacji w kierunku eMobility.
W świecie, w którym logistyka transportu stoi przed złożonymi wyzwaniami, firma Mercedes‑Benz Trucks oferuje całościowe rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Dzięki zintegrowanym rozwiązaniom Mercedes‑Benz Trucks towarzyszy Ci na wszystkich etapach elektryfikacji floty, a także we wszystkich obszarach Twoich procesów. Od indywidualnych usług eConsulting i usług cyfrowych, takich jak Mercedes‑Benz Uptime i Fleetboard, aż po rozwiązania w zakresie finansowania. Dzięki zróżnicowanej sieci różnych usług możesz przez cały czas skupiać się na optymalizowaniu swojej działalności. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi zintegrowanymi rozwiązaniami na targach bauma!
eMobility FAQ
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące elektromobilności.
Jakie są najlepsze argumenty za eMobility?
- Przyszłościowa mobilność/logistyka, np. w przypadku zakazów wjazdu do centrów miast.
- Zrównoważona mobilność z lokalnie neutralną pod względem emisji CO₂ jazdą i w pełni neutralną pod względem emisji CO₂ eksploatacją z użyciem 100% ekologicznego prądu.
- Wzrost efektywności całkowitej – pojazdy elektryczne zapewniają znacznie wyższą efektywność napędu niż pojazdy z silnikiem wysokoprężnym.
- Redukcja emisji hałasu i możliwość korzystania z preferencyjnych regulacji dla ciężarówek elektrycznych, np. dotyczących godzin dostaw w strefach dla pieszych.
- Poprawa komfortu pracy kierowcy i lepsze wrażenia z jazdy ciężarówką elektryczną.
Czy istnienie ciężarówki z napędem czysto elektrycznym obok ciężarówki z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe ma uzasadnienie?
- Napędzane elektrycznie pojazdy tak samo jak te z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe są przeznaczone do różnych zastosowań i tym samym uzupełniają się wzajemnie.
- Nie wierzymy, aby możliwe było zastąpienie elektrycznych samochodów ciężarowych przez samochody z napędem wodorowym. Pojazdy elektryczne zapewniają najwyższy poziom efektywności energetycznej wśród alternatywnych systemów napędowych, podczas gdy pojazdy z napędem na ogniwa paliwowe charakteryzują się dużą elastycznością eksploatacji.
- Pojazdy elektryczne przeznaczone są raczej do transportu lżejszych ładunków na krótsze odległości.
- Pojazdy z napędem na ogniwa paliwowe są preferowaną opcją do transportu ciężkich ładunków na większe odległości.
- Obydwie technologie, każda na swoim obszarze zastosowań, mają decydujące zalety i nie zmieni się to także w przyszłości.
Jakie ciężarówki elektryczne zaoferuje Mercedes-Benz Trucks?
W Europie będą dostępne następujące ciężarówki elektryczne Mercedes-Benz Trucks:
- Mercedes‑Benz eActros
- Mercedes‑Benz eEconic
- Mercedes-Benz eActros LongHaul (rozpoczęcie produkcji seryjnej planowane na rok 2024)
Zapowiadany na drugą połowę dekady:
- samochód ciężarowy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe od Mercedes-Benz – oparty na przedstawionym we wrześniu 2020 roku pojeździe koncepcyjnym GenH2 Truck
Jak mogę naładować moją ciężarówkę elektryczną?
- Zasadniczo najlepszym rozwiązaniem dla eActrosa i jego zadań transportowych jest infrastruktura do ładowania w bazie własnej firmy.
- Mercedes‑Benz Trucks wspólnie z wybranymi partnerami opracuje i zaproponuje koncepcję w zakresie infrastruktury do ładowania, która jest dopasowana do potrzeb branży transportowej i zoptymalizowana pod kątem konkretnego klienta.
- Te rozwiązania w zakresie infrastruktury do ładowania są optymalnie zintegrowane z ekosystemem Mercedes‑Benz Trucks, a nasi partnerzy oferują kompleksowe usługi: od doradztwa przez instalację po serwis.
Co oferuje Mercedes‑Benz Trucks w kwestii infrastruktury do ładowania?
- Będziemy rekomendować naszym klientom odpowiedni sprzęt. Obejmuje on stację ładowania i odpowiednie kable, ale także system zarządzania energią, który umożliwia obsługiwanie i zarządzanie stacjami na miejscu lub zdalnie.
- Ponadto wybrana sieć partnerów będzie wspierać klientów w instalowaniu i serwisowaniu infrastruktury do ładowania w ich własnych lokalizacjach.
Jak długo trwa instalacja infrastruktury do ładowania?
- Kwestia ta zależy od różnych parametrów, np. wielkości floty pojazdów elektrycznych, profilu jazdy czy podłączenia bazy firmy do sieci.
- Horyzont czasowy: Proces może trwać od kilku miesięcy do ponad jednego roku.
- Zalecenie: Już zawczasu zadbaj o elektryfikację swojej floty.
Jaki jest okres użytkowania urządzenia zasilania energią?
- To zależy od producenta. W większości przypadków dla stacji ładowania prądem stałym zakłada się standardowy okres użytkowania 10 lat.
Czy mogę wykorzystywać infrastrukturę do ładowania innych pojazdów, np. samochodów dostawczych i osobowych?
- eActros posiada gniazdo CCS2, wykorzystując tym samym standard wtyczek popularnych w sektorze samochodowym. Dlatego też samochody osobowe i dostawcze, wyposażone w gniazdo CCS2 do ładowania prądem stałym, mogą być również ładowane w stacjach ładowania eActrosa.